Sherlock – the most adorable lie ever
Campaigns

Om de vernieuwde KLM afdeling Lost & Found onder de aandacht te brengen bedacht DDB het onweerstaanbare snuffelhondje Sherlock. En wij maakten samen met hen een superlieve mockumentary om hem te introduceren.

 

Met een combinatie van authentieke documentaire en slim gebruik van acteurs wist op een gegeven moment een deel van de crew zelfs niet eens meer of Sherlock nou echt was of niet.

 

Sherlock werd opgepikt door serieuze internationale media: “KLM’s Lost And Found Service Uses An Adorable Dog To Deliver Forgotten Property”, kopte de Huffington Post. “KLM launches world’s cutest lost and found service”, meldde CNN. “Adorable beagle named Sherlock returns lost items to owners at Amsterdam airport”, aldus de New York Daily News.

 

De hele wereld wilde graag geloven dat dit lieve hondje echt bestond, maar toen bleek dat het om een PR stunt ging werd er niet onverminderd positief gereageerd op de actie. De film is tot op de dag van vandaag met meer dan 50 miljoen gecombineerde views 1 van de meest succesvolle Nederlandse virals ooit.

🐶

 

 

Client
Agency
Director
Danny van den Bersselaar
Elian Wils
Views
> 50 mljn
Sjoerd van Renselaar
Sjoerd van Renselaar, Account Manager