Drie wijze lessen van Marketingbazen

Marketing is een prachtig vak. Van strategie naar creatie, tot media en activaties: er zijn duizenden wegen naar Rome. Maar het is ook meer dan ooit een vak waarin je álles lijkt te moeten beheersen en alles te moeten weten van nieuwe technieken platformen en consumentengedrag. Dan helpt het om soms even terug naar de basis te gaan. In Marketingbazen onthullen toonaangevende marketeers de belangrijkste principes van hun marketingstrategie aan de hand van hun eigen producten. En wat is leuker dan een kijkje in de keuken bij succesvolle merken?

 

Marketingbazen

Daarom heeft Big Shots de nieuwe serie Marketingbazen gelanceerd in samenwerking met NIMA Young Professionals. Iedere aflevering vragen we een marketingbaas(-bazin) van een toonaangevend merk naar drie essentiële lessen in marketing & communicatie. De catch: hij of zij of zij moet het uitleggen aan de hand van producten en praktijkvoorbeelden uit zijn of haar eigen bedrijf.

 

NIMA Young Profs

Nima Young Professionals inspireert young marketing professionals onder andere door een kijkje in de keuken van A-Merken tijdens de Top Marketing Tours events. In 2019 zijn ze te gast bij Blijdorp, Jumbo, Nationale Nederlanden en KLM. Lid worden en hun evenementen bijwonen? Op de website van Nima Young Profs vind je meer informatie. 

#005: Erik van Leeuwen – Sponsormanager bij NN Group Nederland

Nationale Nederlanden is dé hardloopsponsor van Nederland. Niet zo gek, met ruim 2,5 miljoen mensen die regelmatig hardloopschoenen aantrekken. Maar met alleen een grote doelgroep ben je er niet. Een goede sponsorfit is essentieel. Erik van leeuwen, sponsormanager NN Group, legt je in drie lessen precies uit hoe & waarom NN de hardloopsport ondersteunt, in de nieuwe MarketingBazen.

#004: Erica Van Vonderen-Hahn – International Marketing & E-commerce Manager bij Basic-Fit

Ken jij het model van Treacy en Wiersma? Nee? Dan mis je misschien een belangrijk speerpunt in je marketingstrategie. Zonde! Hoog tijd dat je onze serie Marketingbazen bekijkt. Met deze maand: Erica Van Vonderen-Hahn, International Marketing & E-commerce Manager bij Basic-Fit, die je met kettlebells, touwen en supersquats helpt een slimmere marketeer te worden. In slechts drie minuten! #profit #basic-fit #goforit

#003: Maurice BartenManager Marketing Online bij Jumbo Supermarkten

Denk je “Hallo’, dan denk je Jumbo. En denk je MarketingBazen dan denk je aan Big Shots, Nima en drie marketinglessen. Toch? ‘Category Entry Points’ noemen ze dat: zorgen dat je brein bepaalde momenten aan een merk koppelt. Maurice van Jumbo legt in drie minuten uit hoe ze dat doen bij een van de meest succesvolle supermarkten van Nederland.

#002: Astrid Kortekaas – Hoofd Marketing, Communicatie en Educatie bij Diergaarde Blijdorp

Hoe maak je van Diergaarde Blijdorp de best bezochte diergaarde van Nederland? Hoofd Marketing, Communicatie en Educatie Astrid Kortekaas geeft drie lessen Blijdorp-marketing in een nieuwe aflevering van Marketingbazen.  

#001:  Ferry Buitenhuis – Campagnemanager bij Hema

Wat maakt HEMA nou echt HEMA? Hoe hou je één van Nederlands meest iconische merken herkenbaar en toch vernieuwend? In de nieuwe serie Marketingbazen, geproduceerd door Big Shots i.s.m. Nima Young Professionals, geven de beste marketeers van Nederland superslimme inzichten aan de hand van hun eigen producten. Met als primeur; Ferry Buitenhuis, campagnemanager bij HEMA.

 

 

Client
Agency
Awards
Gouden Reiger 2019 (brons)
Harm Teunisse
Let's get in touch!
Harm Teunisse, Strategy Director