Peet, de Parkeerwachter met een gave
Campaigns

Cition vroeg Big Shots te helpen met hun imago. Het bedrijf merkte dat mensen problemen hadden met het nieuwe kentekenbeleid: men moet tegenwoordig zijn kenteken verplicht invoeren bij de parkeerautomaat. Dit resulteerde in een een hoop frustratie en dat kwam het toch al niet al te goede imago van Cition en haar parkeerwachters niet ten goede.

 

We commiteerden ons volledig aan de haast onmogelijke opgave dit imago een boost te geven en liepen mee met twee parkeerwachters. De, niet altijd even malse, ervaringen gebruikten we in een mockumentary over Peet, een Parkeerwachter van de oude stempel die niet meer goed kon meekomen met de mathematisering. De botte Peet veroverde de harten van de kijker en leerde ze tegelijkertijd, via een ook door ons gemaakte webapplicatie handige (en vunzige) ezelsbruggetjes om hun kenteken te onthouden.

 

Zelfs de zuurpruimen van Geenstijl moesten toegeven deze actie wel erg leuk te vinden. Zonder mediabudget behaalde de film ruim 1,7 miljoen gecombineerde views en genereerde de website ruim 135.000 ezelsbruggetjes.

 

 

Client
Agency
Director
Danny van den Bersselaar
Elian Wils
Views
1.7 mljn (geen mediabudget)
Regie
Danny van den Bersselaar
Sjoerd van Renselaar
Sjoerd van Renselaar, Account Manager