Sign up!

ABN AMRO MeesPierson bestaat 300 jaar!

ABN AMRO MeesPierson bestaat 300 jaar! En dat wilden ze vieren! Helaas konden deze mijlpaal door COVID-19 niet gezamenlijk met de klanten gevierd worden. Door een slim concept kon dit echter op een andere manier wel gevierd worden, namelijk een enorm kunstwerk van 38m2 opgedeeld in 40.000 unieke stukken, waarvan elke klant één stukje kreeg.

 

De opdracht: 
Creëer samen met BrandBase de making of video van Joseph Klibansky’s ‘Beyond the Clouds’.

 

Concept: 
Joseph Klibanksy’s kunst voelt elegant, exclusief, kwalitatief en straalt rust uit, terwijl het ook levendig is. Dit gevoel was belangrijk om in de making of goed naar voren te brengen. Vanaf het begin is er daarom gekozen een rustige, meeslepende video te creëeren, afgewisseld met snellere momenten om vaart toe te voegen. Om dit ritme goed tot zijn recht te laten komen, werd gebruikt gemaakt van diverse stijlelementen, zoals foto’s, designs & sketches, sound design, etc. Om de authenticiteit en integriteit van het verhaal te garanderen, was het belangrijk de tekst niet van tevoren te scripten, maar door slimme vragen te stellen tijdens een interview is hier een mooi verhaal uitgekomen die vervolgens als voice-over is ingezet.

 

Credits
Agency: Brandbase
Client:ABN AMRO MEESPIERSON
Artist: Joseph Klibansky
Regie:Mehdi Janah
Creative, Brandbase:Jesse Post
Project Manager, Brandbase: Anne Gombert
DOP: Michiel van Zummeren, Sander Lowie en Rick Bruins
Producer: Merijn Swinkels
Ass. Producer: Amna Badshah
Geluid:Leonardo Fontana Balparda
Editor: Sem Laming
Colour grading: Robbert Nieuwenhuijs
Audio Mix: Bashel de Vries

Regisseur
Mehdi Janah
Gert van de Cappelle
Let's get in touch!
Gert van de Cappelle, Partner @ Big Shots